(Το κείμενο λήφθηκε από το Drakotrypa.gr , το οποίο και ευχαριστούμε ….)
Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας έχει την αρμοδιότητα για τη συγκέντρωση και έλεγχο των αιτήσεων και των προβλεπόμενων δικαιολογητικών (για τις Ορεινές και μειονεκτικές περιοχές που δικαιούνται εισοδηματικής ενίσχυσης), μέσω της Διεύθυνσης Οικονομικού στη Λάρισα και των αντιστοίχων τμημάτων Διοικητικού – Οικονομικού στις έδρες των υπολοίπων Νομών.

Για την καλύτερη ενημέρωση των δικαιούχων της ενίσχυσης στην παρακάτω κατάσταση είναι οι περιοχές που χαρακτηρίζονται ορεινές και μειονεκτικές στο Ν. Καρδίτσας

Ο καθορισμός των περιοχών αυτών έγινε με την Οδηγία 85/148/ΕΟΚ, του 1985 και τροποποιήθηκε μερικά με την οδηγία 93/66/ΕΟΚ του 1993. Όπως εύκολα θα διαπιστώσετε η οδηγία αναφέρεται στις τότε κοινότητες.

ΟΡΕΙΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
Νομός Καρδίτσας
Αγ. Ακακίου, Αγ. Γεωργίου, Αηδονοχωρίου, Αμαράντου, Αμπελικού, Αμυγδαλής, Ανθηρού, Ανθοχωρίου, Απιδέας, Αργιθέας, Αργυρίου, Βαθυλάκκου, Βατσουνιάς, Βλασίου, Βραγκιανών, Δρακότρυπας, Δροσάτου, Ελληνικών, Ελληνοκάστρου, Ελληνοπύργου, Θερινού, Θραψιμίου, Καλής Κώμης, Καρβασαρά, Καρίτσας Δολόπων, Καροπλεσίου, Καρυάς, Καστανέας, Καταφυγίου, Καταφυλλίου, Κερασέας, Κουμπουριανών, Κρυονερίου, Κρυοπηγής, Κτιμένης, Λαμπερού, Λεοντίτου, Λουτροπηγής, Μαράθου, Μεσενικόλα, Μεσοβουνίου, Μολόχας, Μορφοβουνίου, Μοσχάτου, Μπελοκομίτης, Νεοχωρίου, Νεράιδας, Οξυάς, Πεζούλας, Πετρίλου, Πετροχωρίου, Πετρωτού, Πευκοφύτου, Πορτής, Πορτίτσης, Πύργου Ιθώμης, Ραχούλας, Ρεντίνης, Στεφανιάδος, Φουντωτού, Φυλακτής.

Συγκεκριμένα το επίδομα ορεινών περιοχών ανέρχεται:

Α) σε εξακόσια (600) ευρώ ετησίως, εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, των δικαιούχων δεν υπερβαίνει το ποσό των τριών χιλιάδων ευρώ (3.000,00 €) ετησίως και

Β) σε τριακόσια (300) ευρώ ετησίως, εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των δικαιούχων κυμαίνεται μεταξύ του ποσού των τριών χιλιάδων ευρώ (3.000,00 €) και του ποσού των τεσσάρων χιλιάδων επτακοσίων ευρώ (4.700,00 €).

Ως ετήσιο οικογενειακό εισόδημα νοείται το συνολικό ετήσιο φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα του φορολογουμένου, της συζύγου του και των ανήλικων τέκνων από κάθε πηγή.

Η παραπάνω κατά περίπτωση εισοδηματική ενίσχυση δεν λαμβάνεται υπόψη για τον προσδιορισμό του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος με βάση το οποίο χορηγείται αυτή.

Δικαιολογητικά:

Η εισοδηματική ενίσχυση καταβάλλεται εφάπαξ από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε ημερολογιακού έτους με την υποβολή των παρακάτω δικαιολογητικών:

– Αίτηση του δικαιούχου στην οποία θα φαίνονται ευδιάκριτα τα στοιχεία του: ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, τηλέφωνο, ΑΦΜ και ΑΜΚΑ, ΙΒΑΝ τραπεζικού λογαριασμού.

-Φωτοτυπία της αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου για τους υπηκόους κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

– Φωτοτυπία της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου τραπέζης όπου να διαφαίνεται ευκρινώς το IBAN -Βεβαίωση του Δημάρχου του τόπου κατοικίας του δικαιούχου από την οποία να προκύπτει η επί διετία τουλάχιστον συνεχής διαμονή του σε συγκεκριμένη ορεινή και μειονεκτική περιοχή της Οδηγίας 85/148/ΕΟΚ.

-Αντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους για το οποίο αιτείται η εισοδηματική ενίσχυση (φετινό εκκαθαριστικό 2014 για εισοδήματα του 2013).

– Αντίγραφο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος ( έντυπο Ε1, έτους 2014 για εισοδήματα έτους 2013)

-Υπεύθυνη δήλωση του ν.1599/1986 του δικαιούχου, περί της μη είσπραξης της οικονομικής ενίσχυσης άλλη φορά για την ίδια οικογένεια μέσα στο ίδιο έτος. Βασικό στοιχείο χορήγησης της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι η «οικογένεια» και όχι η στέγη, η οποία μπορεί να είναι ιδιόκτητη, ενοικιαζόμενη ή και κοινή.

Ως «οικογένεια» θεωρούνται: οι σύζυγοι μόνο ή και με τέκνα (ανήλικα ή ενήλικα) που βαρύνουν φορολογικά το δικαιούχο- αρχηγό της οικογένειας. Στους δικαιούχους περιλαμβάνονται και οι μονογονεϊκές οικογένειες. Τα μεμονωμένα άτομα δεν αποτελούν «οικογένεια» (για να αποτελούν οικογένεια απαιτούνται πάνω από δύο μέλη) Το επίδομα μπορεί να αιτηθεί ο δικαιούχος μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών των Δήμων.